"We
don?t have a choice on weather we do social media, the question is how well we
do it" / Erik qualman.
המהפכה החברתית שפרצה בשנים האחרונות היא תוצר של מהפכת הרשתות החברתיות. מחלקות השיווק והפרסום משנות בהדרגה את תמהיל השיווק שלהן בשנים האחרונות ומעבירות יותר תקציבים למדיה החברתית.
דור ה- web2.0 הוביל לשינוי מהותי בדפוס הגלישה ברשת האינטרנט וחיזק את כוחם של הגולשים.
השינוי העיקרי הוא שכיום כל קמפיין פרסומי חייב להתבסס ולהתחשב קודם כל בצרכן, שמחזיק בכוח להגיב ולקחת חלק פעיל בכל נושא.
כך, כרעם ביום בהיר, איבדו המפרסמים את הפריבילגיה לפרסם מסרים שיווקיים באופן חד-כיווני. המדיה הפכה שקופה - כל קמפיין וכל עסק חשוף לתגובות הציבור ונתון באופן מוחלט לגחמותיו.
מהפכה בעולם השיווק
והפרסום
כניסתם של מנועי החיפוש ובראשם גוגל בתחילת שנות ה- 2000 החלה בשינוי המשמעותי הראשון, בכך שהפרסום הפך
להיות ממוקד ומותאם לפי רלוונטיות חיפושי הגולשים. בכך נוצר פוטנציאל פרסומי חדש לפרסום ממוקד ומדיד יותר.
חברות השיווק והפרסום נדרשו לעשות הסבה מהירה וללמוד כיצד להשתמש בפלטפורמות השיווק החדשות שכללו קידום
אתרים SEO ופרסום ממומן בגוגל אדוורדס.
לא עבר זמן רב עד שהגיע השינוי האמיתי באמצעות הרשתות החברתיות.
אם גוגל יצרו מדיום פרסומי שמופעל כתגובה לפעולות החיפוש של הגולשים, הפרסום בפייסבוק וברשתות החברתיות שינו שוב את דרך החשיבה והפכו את הפרסום להיות מותאם גולש. ההבדל המהותי הוא, שבעוד בגוגל הגולש נדרש לחפש ביטוי מסוים על מנת לקבל פרסומות רלוונטיות - בפייסבוק ובמדיה החברתית הפרסומות הן תוצר ישיר של מיהו הגולש?
פרסום בפייסבוק
אין ספק שמעל כל המדיה החברתית ניצבת בגאווה הרשת החברתית פייסבוק שהוקמה בשנת 2004 על ידי מארק צוקרברג,
סטודנט מהארוורד.
פייסבוק מכילה כיום למעלה מ- 800 מיליון משתמשים, נתון מדהים שמעניק לה גישה לניתוח והכרה לעומק של כל
אחד ואחת מהמשתמשים בה.
נתונים אלה מהווים פוטנציאל עצום למפרסמים, שיכולים להשתמש במידע זה על מנת להתאים את המוצרים שלהם
לגולשים הרלוונטיים ובכך לחסוך כסף וזמן רב על פרסום לא יעיל לקהל לא רלוונטי.
כך למשל אם אתם מאורסים יותאמו לכם פרסומות של אולמות אירועים או שמלות כלה למשל.
שיווק ויראלי
השינוי החשוב ביותר שהובילו הרשתות החברתית הוא השיווק הויראלי.
שיווק ויראלי, מלשון וירוס, הוא שיווק המתפשט כמו וירוס ברשת מגולש לגולש.
היכולת לשתף תכנים בין חברים ברשתות חברתיות הוביל ליצירת קמפיינים ויראליים שבתוך זמן קצר הגיעו לחשיפה עצומה.
השיווק הויראלי מתבסס על הגולשים ועל היכולת שלנו כמפרסמים להניע את אותם גולשים לפעולה בהפצת התכנים
שלנו. זה יכול להיעשות באמצעות תחרויות, מבצעים ושלל רעיונות שיפעילו את הגולשים.
ככל שתעשו זאת בצורה מושכלת וטובה יותר - כך תזכו לחשיפה גבוהה יותר.
אך עליכם לזכור, כשם שהפיכתה של המדיה לשקופה והאפשרות לויראליות של תכנים - מהווה יתרון - כך הוא גם עלול להוות חיסרון עצום אם לא תנהלו את הפעילות שלכם במדיה החברתית בצורה נכונה.
חשבו כיצד פרסום שלילי יכול להתפשט עליכם ברשת בתוך כמה שעות ולגרום לכם נזק תדמיתי שיהיה לכם קשה לשקם.
לכן שיווק במדיה החברתית נחשב למשימה כל כך קשה ומורכבת.
אך אלו שעושים אותה נכון קוצרים פירות ונהנים ממיתוג חיובי ברשת שמוביל
להגדלת מספר הלקוחות והרווחים בהתאמה.
מכללת סומו - לימודי
מדיה חברתית
מכללת סומו הנה מכללה ללימודי מדיה חברתית, המספקת מגוון מסלולים המכשירים מנהלי מדיה חברתית לשלל
ארגונים וחברות.
בוגרי המכללה נהנים מכלים ופלטפורמות שרכשו במהלך הקורס, שעוזרים להם להשתלב בתעשייה אנשי השיווק
החדשים שמנהלים ומנתבים תכנים בין מגוון פלטפורמות חברתיות ברשת.
סומו הוא מוסד הוראה המאגד את מיטב המרצים, אנשי השיווק, הקופירייטרים והיחצ"נים הטובים בארץ. סגל המרצים בקורס חי ונושם את שוק המדיה חברתית בארץ. צוות ההוראה הינו צוות בעל ניסיון בניהול ושירות אלפי לקוחות בארץ מתחום בניית האתרים, שיווק ברשתות החברתיות, הקמת קמפיינים מסחריים ושיווק וליווי עסקי.
שיווק באינטרנט עבר טלטלה חיובית בשנים האחרונות עם כניסת הרשתות החברתיות, מה שהוביל טלטלה זו הייתה מהפיכת המדיה החברתית המכונה גם web2.0. במידה ואת הגל הקודם של שיווק באינטרנט פספסתם, עכשיו זה הזמן שלכם לתפוס את הגל הנוכחי של הצעקה האחרונה בתחום השיווק באינטרנט ? מנהלי מדיה חברתית ושיווק ופרסום במדיה חברתית. המכללה מציעה מגוון קורסים ללימוד שיווק במדיה חברתית ? החל מקורס מקיף וכולל ללימוד על כלל פלטפורמות השיווק במדיה החברתית וכלה בקורסים פרטניים וממוקדים בפלטפורמות השונות. מתמחים במדיה חברתית ומנהלי דעה ברשתות חברתיות, מחוזרים באופן שוטף על ידי המותגים הגדולים. בוגרי קורס מדיה חברתית זוכים בהכשרה באחד המקצועות הדינאמיים והמתפתחים ביותר כיום.